KLOCKI EBC ULTIMAX II
Klocki EBC Ultimax II to odpowiedniki fabrycznie montowanych klocków hamulcowych. Znakomite parametry, wysoka jakość materiałów i precyzyjne wykonanie zapewnia doskonałą pracę hamulców w każdych warunkach co zostało potwierdzone certyfikatem ECE R90. Powierzchnia robocza klocków została wyposażona w powłokę BRAKE-IN która wspomaga i skraca proces docierania hamulców, dopracowany skład mieszanki ciernej klocków wykazuje na mniejsze zużycie tarcz hamulcowych nawet do 50% pozwalając na wydłużenie interwału wymiany tarcz hamulcowych, co dodatkowo skraca koszt eksploatacji. Wszystkie klocki zostały wyposażone w podkładki zapewniające cichą i komfortową pracę hamulców.
KLOCKI EBC GREEN STUFF
Najbardziej rozpoznawalny produkt w gamie Ebc otwierający grupę klocków performance, oparty na mieszance semi metalicznej która łączy zalety seryjnych klocków i większej wydajności. Klocki Ebc Green oferują współczynnik tarcia na poziomie 0,55 um już od najniższych temperatur aż do temperatury maksymalnej która wynosi 600 °C czyli większej o 50 %. Kierowcy wybierający zielone klocki Ebc mogą spodziewać się większej skuteczności hamulców o ok 15%, dlatego ten model klocków doskonale sprawdza się z samochodach miejskich i kompaktowych, przewyższając parametrami seryjne odpowiedniki, a jednocześnie utrzymując zużycie i pylenie na niskim poziomie, dzięki stosowaniu podkładek klocki są ciche, wraz z klockami dostarczany jest także smar miedziany niezbędny do montażu klocków oraz czujnik zużycia – jeżeli występuje wraz z klockiem, instrukcja i naklejki producenta. Wszystkie produkty Green Stuff posiadają homologację drogową ECE R90.
Ebc Green polecany jest do lekkich samochodów kompaktowych, miejskich w których oczekujemy nieco większej skuteczności hamulców utrzymując jednocześnie komfort seryjnych części. Organiczna mieszanka cierna klocków jest bardzo przyjazna dla tarcz zachowując małe ich zużycie, możemy stosować zarówno z seryjnymi tarczami gładkimi jak i perforowanymi odpowiednikami serii performance.
Cechy:
- - niska emisja pyłu
- - małe zużycie klocków
- - przyjazny dla tarcz hamulcowych
- - bez utraty gwarancji: posiadają homologację ECE R90
- - maksymalna temperatura pracy większa o 50%
- - większa skuteczność o 15%
- - dobra modulacja siły hamowania
- - stały współczynnik tarcia w całym zakresie temperatury
- - zielona powłoka antykorozyjna
KLOCKI EBC RED STUFF
Czerwone klocki firmy Ebc zbudowane zostały na bazie semi ceramicznej okładziny ciernej z myślą o kierowcach ceniących sobie komfort oraz czystość felg. Główną zaletą ceramicznych klocków Ebc jest mniejsza emisja pyłu podczas hamowania, nawet o 90%, a powstałe drobinki pyłu w przeciwieństwie do klocków organicznych i semi metalicznych posiadają jasny kolor który bardzo łatwo usunąć z powierzchni felg. Kolejną zaletą czerwonych klocków Ebc jest mniejsze zużycie mieszanki ciernej co pozwala na większe przebiegi, niestety kosztem nieco większego zużycia tarcz hamulcowych. Czerwony produkt Ebc działa już od najniższych temperatur zapewniając stały współczynnik tarcia wraz z wzrostem temperatury aż do osiągnięcia maksymalnej 750 °C, czyli ok 50 % więcej od standardowych organicznych odpowiedników, a także większą skuteczność o ok 15%. Wszystkie pozycje Red Stuff posiadają homologację drogową ECE R90, a więc możemy ich używać bez obaw o utratę gwarancji, w dostarczonym opakowaniu klocków znajdują się dodatkowo podkładki zapobiegające piszczeniu, smar miedziowy, w zależności od modelu samochodu czujnik zużycia, instrukcję oraz naklejki producenta.
Klocki Ebc red przeznaczone są dla kierowców ceniących sobie przede wszystkim komfort, większe przebiegi oraz utrzymanie wyglądu felg w nienagannym stanie. Doskonale sprawdzają się w lekkich samochodach miejskich, samochodach średniej klasy których kierowcy preferują spokojny styl jazdy. Do cięższych samochodów, kiedy oczekujemy większej wydajności hamulców oraz dla kierowców preferujących dynamiczny styl jazdy mimo lepszych parametrów niż w seryjnych klockach polecamy mieszanki semi metaliczne, z tego względu że okładzina semi ceramiczna wytwarza większą temperaturę podczas hamowania co zwiększa ryzyko przegrzania tarcz.
Cechy:
- - mniejsze pylenie o 90%
- - mniejsze zużycie klocków
- - bez utraty gwarancji: posiadają homologację ECE R90
- - maksymalna temperatura pracy większa o 50%
- - większa skuteczność o 15%
- - dobra modulacja siły hamowania
- - stały współczynnik tarcia w całym zakresie temperatury
- - czerwona powłoka antykorozyjna
- - większe zużycie tarcz hamulcowych
Klocki Ebc Yellow Stuff
Klocki zbudowane w oparciu o mieszankę cierną na bazie włókien aramidowych, zaliczane do grupy klocków semi metalicznych. Jest to jeden z pierwszych klocków sportowych posiadających homologacje drogową; nie wymagają dogrzewania więc działają już od pierwszego użycia hamulca, a wraz z wzrostem temperatury ich skuteczność wzrasta. Maksymalna temperatura pracy żółtego modelu Ebc sięga 900 °C; czyli dwa razy więcej niż oferują seryjnie montowane klocki Premium, co pozwala utrzymać większą skuteczność hamulców podczas hamowań z wysokiej prędkości na autostradzie a także podczas częstych hamowań na krętej górskiej drodze. Skuteczność hamulców w porównaniu z seryjnymi odpowiednikami jest większa o 30 – 40 % i wzrasta wraz z nagrzaniem hamulców, kiedy oczekujemy pewności zatrzymania i większej wydajności. Mieszanka cierna zawierająca włókna miedzi w porównaniu z seryjnymi klockami organicznymi wytwarza mniejszą temperaturę podczas hamowania obniżając temperaturę tarcz hamulcowych zmniejszając ryzyko przegrzania tarcz. Klocki przystosowane do pracy z tarczami gładkimi oraz nacinanymi, nawiercanymi, można stosować z seryjnymi tarczami w lekkich samochodach, do ciężkich samochodów polecamy tarcze performance.
Klocki są w pełni kompatybilne z fabrycznie montowanymi odpowiednikami, zawierają wszystkie potrzebne elementy montażowe; blaszki zapobiegające piszczeniu, smar miedziany, w zależności od modelu samochodu czujnik zużycia klocków, instrukcje montażu, naklejki logo producenta.
Żółte klocki Ebc polecane są do samochodów średniej klasy, ciężkich limuzyn, samochodów typu SUV, samochodów modyfikowanych, oraz wszystkich aut w których wydajność seryjnych hamulców jest niewystarczająca. Używane często również w sporcie w lekkich samochodach na krótkich odcinkach. Dzięki dopracowanej mieszance ciernej klocki łączą zalety seryjnych klocków z parametrami sportowych odpowiedników
Cechy:
- - przebieg na poziomie klocków seryjnych
- - pylenie nieznacznie większe od seryjnych odpowiedników
- - przyjazne dla tarcz hamulcowych
- - bez utraty gwarancji: posiadają homologacje drogową ECE 90R
- - dwu krotnie większa maksymalna temperatura pracy: 900 °C
- - żółta powłoka zapobiegająca powstawaniu korozji
- - odporne na działanie wysokiej temperatury
- - mniejsza temperatura pracy hamulców
- - dobra modulacja siły hamowania
- - większa skuteczność w ekstremalnych warunkach