KLOCKI HAWK PC CERAMIC
Hawk Ceramic PC przeznaczone dla kierowców którzy przede wszystkim cenią sobie estetyczny wygląd felg i ponad przeciętne parametry hamulców. Główną zaletą klocków ceramicznych to znacznie mniejsze pylenie w porównaniu do klocków standardowych i performance, a drobiny pyłu pochodzące z klocków mają postać jasnych drobin znacznie łatwiejszych do usunięcia. Stawiając sobie na pierwszym miejscu wygląd samochodu nie musimy rezygnować z wysokich parametrów hamulców, klocki semi ceramiczne oferują większą skuteczność o ok 15% i nieco większy zakres temperatury pracy, podnosząc tym samym wydajność układu hamulcowego. Klocki Hawk PC cechuje mniejsze zużycie samych klocków o ok 40%, co pozwala na wydłużone przebiegi, zużycie tarcz hamulcowych jest nieco większe.
Klocki Hawk Ceramic polecane są do każdego samochodu w którym oczekujemy utrzymania estetycznego wyglądu felg. Mimo parametrów przewyższających seryjne hamulce należy pamiętać że w klockach o ceramicznej mieszance ciernej temperatura pracy hamulców jest wyższa niż w klockach organicznych i metalicznych co podwyższa ryzyko przegrzania tarcz hamulcowych.
Cechy:
- - znacznie mniejsze pylenie i czyste felgi
- - mniejsze zużycie klocków
- - większa skuteczność i wydajność hamulców
- - stały współczynnik tarcia
- - dobra modulacja siły hamowania
- - cicha praca hamulców
- - większe ryzyko przegrzania tarcz
KLOCKI HAWK HPS
HPS to najpopularniejszy model klocków firmy Hawk o parametrach przewyższających seryjne odpowiedniki. Zaprojektowane do samochodów seryjnych w których oczekujemy większej wydajności hamulców nie rezygnując przy tym z komfortu. Materiał cierny użyty do ich budowy został wzbogacony włóknami węglowymi dzięki którym klocki cechuje większa skuteczność o ok 20% zarówno w niskiej temperaturze jak i podczas ekstremalnych warunków przy hamowaniu z dużej prędkości na autostradzie i krętej drodze. Większy zakres temperatury klocków pozwala na prawidłowe działanie hamulców znacznie dłużej zmniejszając ryzyko przegrzania i uszkodzenia tarcz hamulcowych. Parametry modelu HPS sprawiają że klocki doskonale sprawdzają się w samochodach miejskich i kompaktowych których kierowcy preferują spokojny i dynamiczny styl jazdy, do stosowania zarówno z standardowymi tarczami gładkimi jak i perforowanymi sportowymi odpowiednikami. High Performance Street łączy zalety klocków seryjnych i sportowych oferując przy tym mniejsze zużycie klocków nawet do 50%, co pozwala na dłuższe interwały wymiany hamulców.
Cechy:
- - większa wydajność hamulców o 20%
- - mniejsze zużycie klocków i tarcz
- - szeroki zakres temperatury pracy
- - komfort seryjnych hamulców
- - mniejsze ryzyko przegrzania tarcz
- - odporność na fading
KLOCKI HAWK HPS 5.0
High Performance Street 5.0 to nowy model firmy Hawk zbudowany na bazie Ferro-carbonowej mieszanki ciernej która łączy zalety klocków przeznaczonych do codziennego użytku i sportu. Opracowana mieszanka cierna klocków HPS 5.0 odznacza się natychmiastową poprawą skuteczności hamowania już od pierwszego użycia hamulca a maksymalna temperatura pracy jest większa o ok 75% w porównaniu do seryjnie montowanych klocków. Większa skuteczność w szerokim zakresie temperatur pracy hamulców sprawia że klocki znakomicie sprawdzają się zarówno w lekkich miejskich samochodach, ciężkich limuzynach oraz SUV, kiedy oczekujemy od hamulców większej wydajności, krótszej drogi hamowania podczas częstego używania hamulca w mieście a także mocnych hamowań z dużych prędkości na autostradzie. Opracowany w Hawk unikalny skład materiału ciernego pozwolił uzyskać ponad przeciętne parametry klocków zachowując mniejsze zużycie klocków, a co za tym idzie mniejsze koszty eksploatacyjne. Dzięki stosowaniu podkładek antywibracyjnych pod klocki, precyzyjnemu wykończeniu powierzchni i stosowaniu szczeliny dylatacyjnej HPS 5.0 zachowuje komfort seryjnych odpowiedników. Wszystkie pozycje produkowane są według specyfikacji producenta i przeznaczone do konkretnego modelu samochodu.
Cechy:
- - większa wydajność hamulców
- - znacznie szerszy zakres temperatury
- - odporność na wysoką temperaturę
- - nie wymagają dogrzewania
- - stały współczynnik tarcia
- - mniejsze zużycie
- - przyjazne dla tarcz hamulcowych
KLOCKI HAWK LTS
Hawk LTS to seria klocków performance zaprojektowana dla samochodów typu SUV i terenowych. Przeznaczone do samochodu w którym oczekujemy zwiększenia wydajności hamulców podczas codziennej jazdy, mocnych hamowań na autostradzie czy przeprawy terenowej. Skuteczność hamowania klocków LTS jest większa o ok 30% oraz znacznie większy zakres temperatury co pozwala utrzymać wysoką wydajność hamulców podczas pracy w wysokiej temperaturze. W porównaniu do klocków HPS posiadają większy współczynnik tarcia, lepszą modulację siły hamowania, a także większy zakres temperatury. Zużycie klocków jest mniejsze o ok 40% zaś hałas i pylenie jest podobne do klocków seryjnych.
Klocki można stosować do seryjnych tarcz, w ciężkich i mocnych samochodach zaleca się montaż tarcz performance lub sportowych.
Cechy:
- - większa wydajność hamulców
- - mniejsze zużycie klocków i tarcz
- - szeroki zakres temperatury pracy
- - komfort seryjnych hamulców
- - mniejsze ryzyko przegrzania tarcz
- - odporność na fading
KLOCKI HAWK SUPER DUTY
Super Duty (SD) to klocki stworzone z myślą o ciężkich samochodach typu SUV, półciężarówek oraz terenowych, w których oczekujemy znacznego zwiększenia skuteczności hamownia używanych do codziennego użytku, obciążonych ładunkiem i użytkowanych w offroad. Decydując się na klocki Hawk SD możemy się spodziewać większej skuteczności hamulców o ok 30% i jeszcze większego zakresu temperatury pracy i odporności na przegrzanie. Klocki SD wykazują mniejsze zużycie o ok 20% co przekłada się na większe przebiegi między wymianami. Do współpracy z klockami zaleca się montaż tarcz performance gładkich lub perforowanych.
Cechy:
- - większa wydajność hamulców
- - mniejsze zużycie klocków i tarcz
- - szeroki zakres temperatury pracy
- - komfort seryjnych hamulców
- - mniejsze ryzyko przegrzania tarcz
- - odporność na fading
KLOCKI HAWK HP PLUS
HP Plus pół metaliczne klocki do sportowych samochodów używanych na co dzień i w sporcie motorowym. Nie wymagają dogrzania, działają już od najniższych temperatur a wraz z nagrzaniem ich skuteczność wzrasta co sprawia że są doskonałym kompromisem na co dzień i na okazjonalne wypady na tor. Klocki cenione za znakomitą modulacje siły hamowania co pozwala na precyzyjne operowanie hamulcem na granicy zblokowania kół, zyskując większą kontrolę nad samochodem i skracając drogę hamowania. Dobra początkowa siła hamowania oraz wysoki współczynnik tarcia utrzymujący się do wartości ponad dwu krotnie większej niż seryjne odpowiedniki sprawia że są chętnie wybierane do wyścigów i rajdów asfaltowych na krótkie odcinki. W zależności od przeznaczenia samochodu zaleca się montaż tarcz sportowych lub performance. Klocki mogą więcej pylić oraz generować hałas podczas hamowania w postaci pisków.
Cechy:
- - doskonała modulacja siły hamowania
- - do zastosowania w ruchu ulicznym i sporcie
- - wysoki współczynnik tarcia
- - niezawodne podczas pracy w ekstremalnych warunkach