Tarcze Zimmermann
Firma GMBH Zimmermann od ponad 50 lat produkuje części hamulcowe do zakładów motoryzacyjnych oraz na rynek części zamiennych. Obecnie firma produkuje 2000 pozycji części samochodowych w fabryce w Sinsheim w Niemczech, które efektywnie dostarcza do 60 krajów świata. Firma Zimmermann stale unowocześnia swoje linie produkcyjne, o najnowsze maszyny które skracają czas wytworzenia i zapewniają niezmiennie wysoką jakość części.
Tarcze Zimmermann produkowane są z modyfikowanych stopów żeliwa szarego ( z grafitem płatkowym) z dodatkiem miedzi i molibdenu. Tarcze w końcowym etapie produkcji pokryte zostają cynkową powłoka antykorozyjną stanowiącą zabezpieczenie przed warunkami atmosferycznymi. Proces produkcji odbywa się zgodnie z normą DIN EN ISO 9001:2000 zakończony rygorystyczną kontrolą jakości. Firma Zimmermann od ponad 10 lat ściśle współpracuje z niemieckim TUV NORD Mobilittat GmbH w zakresie testów bezwładnościowych i dynamometrycznych których owocem jest wysoka jakość tarcz, niezawodność i bezpieczeństwo. Stały rozwój technologii produkcji i prac badawczych sprawił że tarcze Zimmermann posiadają miano części zamiennych o takiej samej jakości jak oryginalne tarcze.
Zimmermann Standard
Tarcze przeznaczone na rynek części zamiennych. Produkowane według specyfikacji i zaleceń producentów samochodów. Produkty posiadają taką samą jakość jak oryginalnie montowane tarcze.
Zimmermann Sport
Tarcze serii Sport posiadają perforowaną powierzchnię. Sport Z to tarcze nawiercane w których otwory poprowadzone na wylot zapewniają wydajniejsze chłodzenie tarczy, lepsze odprowadzenie gazów powstałych podczas hamowania i eliminacje zjawiska fadingu. Efektem nawierceń na tarczy hamulcowej jest większa skuteczność hamowania.
Tarcze Black Z posiadają nacięcia na powierzchni które mają za zadanie oczyszczenie powierzchni klocków z zanieczyszczeń i zużytego materiału ciernego klocków. Efektem jest utrzymanie wysokich parametrów hamowania podczas pracy w wysokiej temperaturze. Nacięcia dodatkowo pomagają wyeliminować poduszkę gazową powstałą na styku klocków i tarcz.
Fusion Z
To grupa tarcz hamulcowych dwuczęściowych składających się z żeliwnego rotoru połączonego z elementem mocującym wykonanym z lekkich stopów. Korzyści z stosowania tarcz dwuelementowych to mniejsza masa tarczy hamulcowej o15%, co przekłada się na mniejszą masę nieresorowaną oraz wirującą. Drugą najważniejszą cechą tarcz dwuczęściowych jest uwolnienie naprężeń powstałych na skutek różnicy rozszerzalności materiału, co chroni tarcze przed odkształceniem. Wszystkie tarcze są zabezpieczone powłoką antykorozyjną.
Formula F – tarcze dwuczęściowe nitowane
Formula Z – tarcze dwuczęściowe pływające