Tarcze Brembo MAX
Linia tarcz hamulcowych wyposażonych w specjalne nacięcia które zwiększają wydajność hamulców oraz zapewniają oczyszczanie materiału ciernego klocków hamulcowych. Nacinane tarcze Brembo Max cechuje szybka reakcja na wciśnięcie hamulca, wysoki współczynnik tarcia i wydajne odprowadzanie wody. Podczas hamowania nacięcia na tarczy odprowadzają gazy powstałe pomiędzy klockiem a tarczą zwiększając tym samym współczynnik tarcia. Nacięcia także skutecznie oczyszczają powierzchnię klocków z zużytego materiału ciernego zapobiegając zjawisku tzw. zeszklenia klocków i osłabienia wydajności hamulców. Nacięcia na tarczy zostały również zaprojektowane z myślą o kontroli zużycia tarcz, w chwili kiedy tarcza osiągnie minimalną grubość jedno z nacięć zrównuje się z powierzchnią tarczy i staje się niewidoczne, to znak że tarcze należy wymienić.
Cechy:
- - Natychmiastowa reakcja na wciśnięcie hamulca
- - Lepsza skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni
- - Zapobieganie zeszkleniu klocków hamulcowych
- - Zwiększona odporność na fading
- - Lakierowana powłoka UV w stalowym kolorze
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Nacięcia na tarczy hamulcowej poprowadzone na zewnątrz tarczy skutecznie odprowadzają wodę zapobiegając osłabieniu hamulców na mokrej nawierzchni
Większa odporność na zjawisko fadingu
Praca hamulców podczas wysokiej temperatury powoduje powstawanie gazów które są przyczyną mniejszej skuteczności hamowania. Nacięcia na tarczy hamulcowej eliminują poduszkę gazową zwiększając współczynnik tarcia i reakcję na wciśnięcie hamulca. Drugą istotną zaletą nacięć jest oczyszczanie powierzchni klocków nie dopuszczając do zeszklenia klocków i w konsekwencji do osłabienia siły hamowania.
Porównanie parametrów tarcz Brembo Max
Wentylacja PVT
W tarczach zastosowano opracowany i opatentowany przez Brembo nowatorski system chłodzenia tarcz. Zamiast prostych żeber jak w tradycyjnych tarczach zastosowano system Filarów wewnątrz tarczy którego wydajność jest większa o 40%. Wydajniejsze chłodzenie przekłada się na lepszą skuteczność hamulców, odporność na przegrzanie i wynikające przez nie uszkodzenia
High Carbon
Do budowy tarcz producent używa stopu żeliwa o wysokiej zawartości węgla, dzięki czemu zredukowano poziom hałasu.
Powłoka antykorozyjna
Powierzchnia tarcz została zabezpieczona nowoczesną lakierowaną powłoką utwardzaną UV, w stalowym kolorze.
Sugerowane zastosowanie tarcz Brembo Max
TYP SAMOCHODU |
miejskie |
kompaktowe |
klasa średnia |
suv i truck |
sportowe |
terenowe |
sportowe |
|
TYP TRASY |
miasto |
miasto, poza miastem | miasto, poza miastem | poza miastem, autostrady |
poza miastem, autostrady |
off road | tor | |
SPOKOJNY | - | - | ||||||
NORMALNY | - | |||||||
DYNAMICZNY | ||||||||
AGRESYWNY |