PRZEWODY HAMULCOWE W STALOWYM OPLOCIE HEL
Przewody wykonywane są z najlepszej jakości materiałów, zbudowane z teflonowego rdzenia pokrytego stalowym oplotem z stali nierdzewnej, całość pokrywa syntetyczna koszulka bezbarwna lub w wybranym kolorze. Wszystkie przewody Hel są zaciskane hydraulicznie a końcówki użyte do ich budowy wykonane są z stali kwasoodpornej, co gwarantuje wysoką jakość produktu, niezawodność i dożywotnią gwarancję producenta.
Tradycyjne gumowe przewody pod wpływem ciśnienia podczas użycia hamulca zwiększają swoja objętość powodując osłabienie siły hamowania i efekt miękkiego hamulca, efekt ten jest spotęgowany w rozgrzanych hamulcach kiedy nagrzewa się płyn hamulcowy. Wymiana na przewody w stalowym oplocie eliminuje całkowicie to zjawisko sprawiając że operowanie hamulcem staje się precyzyjne niezależnie od temperatury płynu hamulcowego i wieku przewodów.
Wszystkie przewody Hel posiadają homologacje drogową, wykonywane są według specyfikacji oryginalnie montowanych przewodów, to też każdy dedykowany zestaw pasuje w miejsce seryjnej części. Każdy zestaw posiada wszystkie elementy mocujące, w przypadku końcówek oczkowych także nowe śruby drążone wraz z podkładkami miedzianymi, instrukcję, naklejki z logo producenta oraz certyfikat.
Cechy:
- - elementy stalowe wykonane z stali kwasoodpornej
- - dożywotnia gwarancja
- - eliminacja efektu miękkiego hamulca
- - możliwość stosowania sportowych płynów hamulcowych
- - kompatybilność wybranego zestawu
- - homologacja drogowa
- - możliwość wyboru koloru przewodów i końcówek
Przewody Hel wykonywane są na bieżąco u producenta na zamówienie termin wysyłki to: 1-3 dni, nie podlegają zwrotowi, w przypadku kiedy przewody nie pasują przewody są wymieniane bez dodatkowych opłat również obiorem i dostawą kurierem.
Typy układów
- z jedną tarczą hamulcową z przodu:
Typ P składa się z pojedynczego przewodu biegnącego od pompy hamulcowej do zacisku, w niektórych motocyklach część przewody stanowi metalowa rurka którą można zastąpić w całości przewodem elastycznym, chcąc pozostawić oryginalną metalową rurkę zestaw przewodów będzie droższy, o cenie decyduje liczba przewodów a nie długość.
- z dwiema tarczami z przodu:
Układ S - składa się z trzech przewodów; łączący pompę hamulcową z trójnikiem oraz dwa przewody biegnące od trójnika do zacisków hamulcowych. W przypadku tego układu należy sprawdzić czy przewody można odkręcić od trójnika, jeżeli są one integralną częścią należy stosować nowy trójnik/rozdzielacz.
Układ F - Modyfikacja składa się z dwóch przewodów biegnących od pompy do zacisków hamulcowych. przewody przy pompie połączone są za pomocą końcówek oczkowych z wykorzystaniem dłuższej śruby drążonej która również znajduje się w zestawie
Układ O - modyfikacja składa się z dwóch przewodów: pompa - zacisk, oraz zacisk - zacisk, do zacisku przy którym łączą się przewody stosuję się wspólną śrubę drążoną dołączoną do zestawu
Wszystkie trzy wyżej wymienione układy można stosować zamiennie. HEL posiada w ofercie zestawy typu F do większości motocykli fabrycznie wyposażonych w układ typu S. Układ typu O jest najrzadziej spotykany.
Kolory przewodów:
Kolory końcówek: