![Tarcze DBA 4000 T3 Tarcze DBA 4000 T3](https://topbrakes.pl/48113-large_default/tarcze-hamulcowe-dba-4000-t3-przod.jpg)
![](/img/car-przod.png)
Seria 4000 to najwyższa półka jednoczęściowych tarcz sportowych, pod względem jakości i parametrów znacznie przewyższa produkty seryjne a także performance. Polecane do sportu, samochodów sportowych, ciężkich limuzyn i SUV w których oczekujemy znacznego zwiększania wydajności hamulców i eliminacji problemu deformacji tarcz, podczas pracy w skrajnie wysokich temperaturach; intensywnych hamowań na autostradzie, krętej drodze i torze wyścigowym.
Nacięcia wykonane na modelu T3 eliminują zjawisko fadingu: usuwając poduszkę gazów pomiędzy elementami trącymi i oczyszczają powierzchnię klocków z zużytego materiału ciernego klocka utrzymując stały współczynnik tarcia i co za tym idzie wysokie parametry w wysokiej temperaturze.
Podczas produkcji serii 4000 i 5000 tarcz Dba wykorzystano proces termiczny „Thermo Stability Profiling” który zmniejsza naprężania termiczne mikrostruktury tarczy podwyższając tym samym odporność tarczy na działanie wysokiej temperatury. Dzięki użyciu najwyższej jakości stopu i obróbki termicznej tarcze wykazują znacznie mniejsze zużycie a także przystosowane są do użytkowania z klockami wyczynowymi: metalicznymi i spiekanymi, a także klockami performance.
Znaczna większość pozycji wentylowanych tarcz Dba wyposażona została w unikalny system „Kangaroo Paw” w którym zastąpiono tradycyjne żebrowania systemem pilarów wewnątrz tarczy zwiększając przepływ powietrza i obniżając temperaturę hamulców co skutkuje jeszcze większa odpornością na przegrzanie w ekstremalnych warunkach.
Seria tarcz 4000 została wyposażona w Thermo – Graphic; kolorowe paski termiczne za pomocą których możemy odczytać temperaturę w jakiej pracują tarcze.
Cechy:
TYP SAMOCHODU |
miejskie |
kompaktowe |
klasa średnia |
suv i truck |
sportowe |
terenowe |
sportowe |
|
TYP TRASY | miasto | miasto, poza miastem | miasto, poza miastem | poza miastem, autostrady |
poza miastem, autostrady |
off road | tor | |
SPOKOJNY | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- | - | |
NORMALNY | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
- | |
DYNAMICZNY | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
AGRESYWNY | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kilka hamowań z 250+ do 150 i niżej …
Dramat , głośne, nie skuteczne w dodatku się spaliły po kilku tys km. Lipa
Po 1500 km jest wszystko zgodnie z oczekiwaniem. Polecam.
Jestem mega zadowolony z tych tarcz, jeżdżę trzeci rok i jest bajka. OEMy zmieniałem co najmniej raz w roku, tutaj z klockami Hawk Performance HPS 5.0, zarówno klocki jak i tarcza mają jeszcze 50% żywotności :) Więc bajka! Polecam
Skuteczność hamowania Oki hamulce się przegrzaly i tarcze maja bicie po kilku ostrych hamowaniach. Zjadają klocki masakrycznie nawet nie na 10tys starczy przy normalnej jeździe. Po roku wyglądają gorzej niż jakas lipa Ate zardzewialy a nie przystojny kiedy za dwie tarcze daje się ponad 1400zl. Dodam że hamulce po pełnej regeneracji oraz wymianie płynu
Wszystko odbyło się szybko i sprawnie, bardzo dobry kontakt, doradztwo, oczywiście polecam. Tarcze super wyglądają i jest znaczna różnica między om-oskimi oczywiście na plus.