Indeks: BBK006RED-1
Zaciski 4 tłoczkowe: Apollo-4 (100 Series)
Tarcze 2 częściowe pływające: 300x28/26mm
Przewody w stalowym oplocie: Przód + Tył
Klocki Przód: Yellow Stuff DP4002SS
Klocki Tył: Yellow Stuff DP42319R
Płyn hamulcowy: BF307(1L)
Adaptery, śruby, etc.
OE brakes = 22.7kg, EBC BBK = 21.3kg To clear 18"optional Ford OE wheel, 15mm+ Spacers are required. Use a spacer where OE studs are replaced with longer items as a 'bolt on' spacer will foul on back of the wheel.
Kompletny zestaw powiększonych hamulców BBK EBC Brakes
EBC Balanced Brake Kits – Zaprojektowane i wyprodukowane w 100% w Wielkiej Brytanii. Nowa seria wysokowydajnych 4-tłoczkowych zacisków hamulcowych EBC Brakes jest zbudowana z najwyższej jakości materiałów bez żadnych kompromisów, co zapewnia najwyższą wydajność i ulepszenie estetyczne dla kierowców wymagających najwyższego poziomu hamowania, zarówno na drodze, jak i na torze. Dedykowane zestawy wyposażone w wszystkie potrzebne elementy: zaciski, tarcze, adaptery, śruby, przewody w stalowym oplocie na obie osie, klocki Ebc Yellow Stuff lub Blue Stuff w zależności od zestawu również klocki na tylną oś. Zestawy są w pełni kompatybilne z wymienionymi wersjami samochodów i nie wymagają żadnej modyfikacji.

Zaciski hamulcowe Apollo wykorzystują dwuczęściową konstrukcję skręcaną, zawierającą śruby ze stali klasy 12,9 o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie w celu wzmocnienia sekcji mostka zacisku. Analiza komputerowa MES pokazuje, że wykorzystanie stalowych śrub o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie do wzmocnienia mostu przynosi znaczną poprawę sztywności zacisku w porównaniu z konstrukcją monoblokową. Sztywniejszy odcinek mostka oznacza mniejsze wydłużenie podczas hamowania, dając twardsze i bardziej czułe wyczucie pedału, szczególnie po okresie mocniejszego hamowania, kiedy aluminiowy mostek zacisku monoblokowego znacznie mięknie wraz ze wzrostem temperatury. Zaciski EBC Apollo odlewane są w kokilach pod ciśnieniem co znacznie poprawia konsystencję gotowej części. Daje to zaciskom hamulcowym EBC z serii Apollo zauważalną przewagę w działaniu w porównaniu z konwencjonalnymi zaciskami odlewanymi grawitacyjnie, wykazując większą ogólną wytrzymałość i sztywność korpusu zacisku porównywalną z kutymi zaciskami.
Każdy zacisk jest „lakierowany” kolorem za pomocą procesu powlekania poliestrowego Teflon ™ w wysokiej temperaturze. Ten system lakieru nawierzchniowego jest znacznie trwalszy od tradycyjnego proszkowego malowania. Zapewnia trwałą, odporną na blaknięcie powłokę, która jest łatwa do czyszczenia i zapewnia, że zaciski Apollo będą wyglądać świetnie przez wiele lat.

W pełni pływające dwuczęściowe tarcze, które umożliwiają swobodne rozszerzanie rotoru podczas wzrostu temperatury, co zmniejsza skłonność do pękania i deformacji podczas ekstremalnego użytkowania. System mocujący wraz z śrubami został wykonany z stali nierdzewnej dzięki czemu nie wymaga konserwacji. W mocowaniu rotoru użyto specjalnego połączenia wyposażonego w sprężyny które stale dociskają rotor tarczy zapobiegając tym samym grzechotaniu rotoru tarczy.
Rotory tarcz są wyposażone w 48 kierunkowych, zakrzywionych łopatek, które zapewniają lepsze chłodzenie. Wszystkie pierścienie tarcz EBC są odlewane ze stopu wysokowęglowego G3500 metodą odlewania „center split”, co zapewnia wysoka odporność na odkształcenia w wysokiej temperaturze. Rotory tarcz są w pełni wymienne i przy ich zużyciu wystarczy wymienić sam rotor.

Zestawy Wyposażone w klocki Ebc w zależności od wersji Yellow Stuff lub Blue Stuff. W niektórych zestawach (patrz parametry zestawu) dołączane są również tylne klocki hamulcowe tej samej serii.

Zestawy BBK EBC Brakes wyposażone są w komplet przewodów na przód i tył. Przewody w stalowym oplocie w przeciwieństwie do seryjnych gumowych przewodów nie rozszerzają się pod wpływem ciśnienia dzięki czemu hamulec pozostaje zawsze twardy i nie traci na sile.

Od dnia zakupu mineło 1,5 miesiąca. Klocki znacznie poprawiły parametry hamowania w stosunku do seryjnych, lub tańszych zamienników. Polecam.
Klocki ebc red stuff, tarcze ate, dopiero zamontowane jeszcze nie dotarte,
w porównaniu do starych, hamulce 3× lepsze, wystarczy musnięcie pedału aby
zaczeło hamować. Wczesniej trzeba bylo mocniej deptać. Co do pylenia, trwałości, narazie
nie mogę się wypowiedzieć.