Indeks: BBK007BLU-2
Zaciski 4 tłoczkowe: Apollo-4 (100 Series)
Tarcze 2 częściowe pływające: 330x28/26mm
Przewody w stalowym oplocie: Przód + Tył
Klocki Przód: Yellow Stuff DP4002SS
Klocki Tył: Yellow Stuff DP41218R
Płyn hamulcowy: BF307(1L)
Adaptery, śruby, etc.
OE front brakes = 25.1kg, EBC BBK = 22.2kg. To clear 17" Ford 5-spoke OE wheel 20mm spacers are required which may cause wheels to rub on cars that have been lowered. EBC recommends the fitment of aftermarket wheels.
Kompletny zestaw powiększonych hamulców BBK EBC Brakes
EBC Balanced Brake Kits – Zaprojektowane i wyprodukowane w 100% w Wielkiej Brytanii. Nowa seria wysokowydajnych 4-tłoczkowych zacisków hamulcowych EBC Brakes jest zbudowana z najwyższej jakości materiałów bez żadnych kompromisów, co zapewnia najwyższą wydajność i ulepszenie estetyczne dla kierowców wymagających najwyższego poziomu hamowania, zarówno na drodze, jak i na torze. Dedykowane zestawy wyposażone w wszystkie potrzebne elementy: zaciski, tarcze, adaptery, śruby, przewody w stalowym oplocie na obie osie, klocki Ebc Yellow Stuff lub Blue Stuff w zależności od zestawu również klocki na tylną oś. Zestawy są w pełni kompatybilne z wymienionymi wersjami samochodów i nie wymagają żadnej modyfikacji.

Zaciski hamulcowe Apollo wykorzystują dwuczęściową konstrukcję skręcaną, zawierającą śruby ze stali klasy 12,9 o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie w celu wzmocnienia sekcji mostka zacisku. Analiza komputerowa MES pokazuje, że wykorzystanie stalowych śrub o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie do wzmocnienia mostu przynosi znaczną poprawę sztywności zacisku w porównaniu z konstrukcją monoblokową. Sztywniejszy odcinek mostka oznacza mniejsze wydłużenie podczas hamowania, dając twardsze i bardziej czułe wyczucie pedału, szczególnie po okresie mocniejszego hamowania, kiedy aluminiowy mostek zacisku monoblokowego znacznie mięknie wraz ze wzrostem temperatury. Zaciski EBC Apollo odlewane są w kokilach pod ciśnieniem co znacznie poprawia konsystencję gotowej części. Daje to zaciskom hamulcowym EBC z serii Apollo zauważalną przewagę w działaniu w porównaniu z konwencjonalnymi zaciskami odlewanymi grawitacyjnie, wykazując większą ogólną wytrzymałość i sztywność korpusu zacisku porównywalną z kutymi zaciskami.
Każdy zacisk jest „lakierowany” kolorem za pomocą procesu powlekania poliestrowego Teflon ™ w wysokiej temperaturze. Ten system lakieru nawierzchniowego jest znacznie trwalszy od tradycyjnego proszkowego malowania. Zapewnia trwałą, odporną na blaknięcie powłokę, która jest łatwa do czyszczenia i zapewnia, że zaciski Apollo będą wyglądać świetnie przez wiele lat.

W pełni pływające dwuczęściowe tarcze, które umożliwiają swobodne rozszerzanie rotoru podczas wzrostu temperatury, co zmniejsza skłonność do pękania i deformacji podczas ekstremalnego użytkowania. System mocujący wraz z śrubami został wykonany z stali nierdzewnej dzięki czemu nie wymaga konserwacji. W mocowaniu rotoru użyto specjalnego połączenia wyposażonego w sprężyny które stale dociskają rotor tarczy zapobiegając tym samym grzechotaniu rotoru tarczy.
Rotory tarcz są wyposażone w 48 kierunkowych, zakrzywionych łopatek, które zapewniają lepsze chłodzenie. Wszystkie pierścienie tarcz EBC są odlewane ze stopu wysokowęglowego G3500 metodą odlewania „center split”, co zapewnia wysoka odporność na odkształcenia w wysokiej temperaturze. Rotory tarcz są w pełni wymienne i przy ich zużyciu wystarczy wymienić sam rotor.

Zestawy Wyposażone w klocki Ebc w zależności od wersji Yellow Stuff lub Blue Stuff. W niektórych zestawach (patrz parametry zestawu) dołączane są również tylne klocki hamulcowe tej samej serii.

Zestawy BBK EBC Brakes wyposażone są w komplet przewodów na przód i tył. Przewody w stalowym oplocie w przeciwieństwie do seryjnych gumowych przewodów nie rozszerzają się pod wpływem ciśnienia dzięki czemu hamulec pozostaje zawsze twardy i nie traci na sile.
