Klocki hamulcowe Ebc Yellow Stuff
Klocki zbudowane w oparciu o mieszankę cierną na bazie włókien aramidowych, zaliczane do grupy klocków semi metalicznych. Jest to jeden z pierwszych klocków sportowych posiadających homologacje drogową; nie wymagają dogrzewania więc działają już od pierwszego użycia hamulca, a wraz z wzrostem temperatury ich skuteczność wzrasta. Maksymalna temperatura pracy żółtego modelu Ebc sięga 900 °C; czyli dwa razy więcej niż oferują seryjnie montowane klocki Premium, co pozwala utrzymać większą skuteczność hamulców podczas hamowań z wysokiej prędkości na autostradzie a także podczas częstych hamowań na krętej górskiej drodze. Skuteczność hamulców w porównaniu z seryjnymi odpowiednikami jest większa o 30 – 40 % i wzrasta wraz z nagrzaniem hamulców, kiedy oczekujemy pewności zatrzymania i większej wydajności. Mieszanka cierna zawierająca włókna miedzi w porównaniu z seryjnymi klockami organicznymi wytwarza mniejszą temperaturę podczas hamowania obniżając temperaturę tarcz hamulcowych zmniejszając ryzyko przegrzania tarcz. Klocki Ebc Yellow przystosowane do pracy z tarczami gładkimi oraz nacinanymi, nawiercanymi, można stosować z seryjnymi tarczami w lekkich samochodach, do ciężkich samochodów polecamy tarcze performance.
Klocki są w pełni kompatybilne z fabrycznie montowanymi odpowiednikami, zawierają wszystkie potrzebne elementy montażowe; blaszki zapobiegające piszczeniu, smar miedziany, w zależności od modelu samochodu czujnik zużycia klocków, instrukcje montażu, naklejki logo producenta.
Żółte klocki Ebc polecane są do samochodów średniej klasy, ciężkich limuzyn, samochodów typu SUV, samochodów modyfikowanych, oraz wszystkich aut w których wydajność seryjnych hamulców jest niewystarczająca. Używane często również w sporcie w lekkich samochodach na krótkich odcinkach. Dzięki dopracowanej mieszance ciernej klocki łączą zalety seryjnych klocków z parametrami sportowych odpowiedników
Cechy:
- - przebieg na poziomie klocków seryjnych
- - pylenie nieznacznie większe od seryjnych odpowiedników
- - przyjazne dla tarcz hamulcowych
- - bez utraty gwarancji: posiadają homologacje drogową ECE 90R
- - dwu krotnie większa maksymalna temperatura pracy: 900 °C
- - żółta powłoka zapobiegająca powstawaniu korozji
- - odporne na działanie wysokiej temperatury
- - mniejsza temperatura pracy hamulców
- - dobra modulacja siły hamowania
- - większa skuteczność w ekstremalnych warunkach
TYP SAMOCHODU |
miejskie |
kompaktowe |
klasa średnia |
suv i truck |
sportowe |
terenowe |
sportowe |
|
TYP TRASY | miasto | miasto, poza miastem | miasto, poza miastem | poza miastem, autostrady |
poza miastem, autostrady |
off road | tor | |
SPOKOJNY | - | - | ||||||
NORMALNY | - | |||||||
DYNAMICZNY | ||||||||
AGRESYWNY |
EBC Brakes
Firma Powstała w 1978r i już rok później wypuściła z sukcesem pierwszą serie części hamulcowych na rynek wtórny. Obecnie firma produkuje szeroki asortyment części hamulcowych: seryjnych, tuningowych oraz gamę produktów przeznaczonych do sportu. Hamulce Ebc zdobyły uznanie kierowców na całym świecie za wysoką jakość i ponadprzeciętne parametry hamowania. Firma także odnosiła sukcesy w sporcie dostarczając hamulce zawodnikom do samochodów, motocykli i rowerów. Firma Ebc Brakes przykłada szczególną wagę do jakości produktów, dlatego znaczna większość pozycji produkowana jest w Wielkiej Brytanii w własnych zakładach w Northampton i Bristol. Gdzie wytwarzane są: klocki, tarcze, przewody hamulcowe i zestawy powiększonych hamulców do niemal każdego samochodu i motocykla. Większość części hamulcowych firmy Ebc posiada homologację drogową i certyfikat TUV.
Produkt przeznaczony do:
- Klocki przód ASTON MARTIN DB11 4.0 Twin Turbo (503 km) 2017-
- Klocki przód ASTON MARTIN DB11 5.2 Twin Turbo (608 km) 2016-
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (485 km) 2008-2011
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (523 km) 2011-2012
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (542 km) 2012-
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (570 km) 2016-
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo Nismo (600 km) 2015-
- Klocki przód NISSAN Juke-R (1st Gen) 2013-2019 3.8 Twin Turbo (545 km) 2013-2019
- Klocki przód NISSAN (USA) GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (M12 bolts) 2012-
- Klocki przód NISSAN (USA) GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo 2008-2011
- Klocki przód NISSAN (USA) GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo Nismo (M14 bolts) 2014-
Produkt przeznaczony do:
- Klocki przód ASTON MARTIN DB11 4.0 Twin Turbo (503 km) 2017-
- Klocki przód ASTON MARTIN DB11 5.2 Twin Turbo (608 km) 2016-
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (485 km) 2008-2011
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (523 km) 2011-2012
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (542 km) 2012-
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (570 km) 2016-
- Klocki przód NISSAN GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo Nismo (600 km) 2015-
- Klocki przód NISSAN Juke-R (1st Gen) 2013-2019 3.8 Twin Turbo (545 km) 2013-2019
- Klocki przód NISSAN (USA) GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo (M12 bolts) 2012-
- Klocki przód NISSAN (USA) GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo 2008-2011
- Klocki przód NISSAN (USA) GT-R (R35) 3.8 Twin Turbo Nismo (M14 bolts) 2014-
Ford Focus RS Mk3
Klocki od samego początku założone z tarczami EBC Turbo Groove zarówno na przodzie jak i na tyle.
Trzeba się do nich przyzwyczaić pierwsze 2/3 hamowania w zależności od prędkości z jakiej hamujemy są "niepewne" trzeba mocniej wcisnąć hamulec. Po dogrzaniu różnica w porównaniu z OEM, które też dawały radę jest bardzo odczuwalna. Hamowanie z 200/120 - jazda autostradowa bezproblemowa i skuteczna. Jak słusznie zauważają inni użytkownicy na pewno pylenie jest znacząco większe, ale producent od samego początku o tym informuje za to duży plus dla EBC !. Przejechane 15tys km. jazda 80/20 trasa miasto. Warto czasami w trasie nacisnąć hamulec bez przyczyny w szczególności gdy jest chłodno, aby były cały czas dobrze rozgrzane. Hałas jest odczuwalny w szczególności przy lekkim hamowaniu.
Podsumowując, do mocnego samochodu, który nie jeździ na torze godne polecenia ( do typowej zabawy szedłbym w serie ORANGE), do przemieszczania się z pkt A do B po mieście uważam, że bez sensu bo nawet się nie zagrzeją i byłby przerostem formy nad treścią.
Co do właściciela Sklepu Topbreaks to nazwa idealnie oddaje jego podejście do klienta. Wiedza, odpowiedzi na pytania, szybkość wysyłki po prostu "TOP". Możliwość rozsądnej negocjacji ceny jest też bez zarzutu.
BMW 535D
moje subiektywne odczucia to na plus po rozgrzaniu jak tarcza ma dość (nacinana EBC dwuczęściowa) zaczynają o dziwo lepiej łapać wiec na plus
chociaż pewnie na torze znajda się tacy co i je przegrzeją natomiast w warunkach miejskich i po za miejskich przy nerwowej jeździe gaz hamulec gaz hamulec nawet dają rade natomiast na zimno gdy o poranku ruszymy z pod domu i nagle przyjdzie nam "pierwszy raz" po lodowatej tarczy zahamować to już wypadają bladziej - pylenie i zużycie no cóż to nie jest klocek dla miłośników czystych felg ale producent się z tym nie kryje no ale trzeba się z tym liczyć chcesz hamować to portem sprzątaj :)
na koniec to ja chyba drugi raz tych kloców nie kupie do żadnego auta, na rynku da się znaleźć cos lepszego w dobrej cenie
Honda Type R
Klocki rewelacja!!! Tak jak w opisie nie potrzebują wstępnego rozgrzania,z pyleniem można powiedzieć w normie. Ogólnie jestem bardzo zadowolony
Samochód osobowy Audi A6 3,0 TDi
Po 1500 km jest wszystko zgodnie z oczekiwaniem. Polecam.
Samochód osobowy Audi A6 3,0 TDi
Po 1500 km jest wszystko zgodnie z oczekiwaniem. Polecam.
Jeep Grandcherokee WJ/WG
Auto dużo jeżdzi z lawetą. Klocki EBC Yellow Stuff założone na przednią oś pracują w parze z tarczami Black Diamond Combi. Taki zestaw sprawdza się doskonale!
Infiniti fx35 2007
Zdecydowanie nie polecam, szczególnie do tarcz nacinanych. Jeżdżę mało samochodem jak emeryt, do pracy i z powrotem, czasem do sklepu. Klocki skończyły się po około roku. Przejechałem na nich może z 3000 kilometrów, nie więcej. Bardzo szybko się przegrzewają przy awaryjnym hamowaniu i pedał robi się miękki. Pylą mocno. Hałas znośny, ale słychać je przy mocniejszym hamowaniu. Skuteczność hamowania jest ok, a nie bardzo dobra. Za taką cenę zdecydowanie nie polecam ich nikomu, szczególnie do tarcz nacinanych. Nigdy nie spotkałem się z przypadkiem, żeby klocki się skończyły tak szybko przy tak rzadkim używaniu samochodu.
Honda type r fk8
Na codzień bardzo dobre. Na tor na 80min jazdy ale daja rade do konca
Mazda CX-5
W stosunku do fabrycznych klocków - wyraźna poprawa hamowania. Przy dynamicznej jeździe świetnie się sprawdzają. Ocena zużycia na wyrost, przejechałem ledwie z 5 kkm.
Infiniti Q50
Zauważalna poprawa hamowania. Hałas ten sam co klocki OEM. Pylenie większe.
Focus st
Dosyć łatwo je przegrzać. Bardzo szybko schodzą.
Mazda
Hamulce znakomite , jak już przy mocnym traktowaniu ich się zagrzeją to szybko stygną.
Sklep godny polecenia wszystko tak jak powinno być.
Land Cruiser 150.
Bardzo szybka realizacja zamowienia i bezproblemowa obsluga - sklep jak najbardziej godzien polecenia. W ciagu dwoch lat 30 tys km przebiegu to trzeci komplet klockow i tarcz - najpierw oryginalne , potem Brembo - teraz przyszedl czas na nawiercanie i nacinane tarcze oraz klocki Yellow Stuff z Top Brakes , mam nadzieje ze tym razem bedzie OK. Choc mam je dosc krotko to da sie zauwazyc poprawe skutecznosci podczas hamowania , zarowno z przyczepa jak i bez. Czytalem ze pyla ale nie zauwazylem aby tak bylo.
Polecam zarowno sklep jak i klocki :-)
Clio II Sport
Tną jak głupie i pylą jak głupie, nie trzeba grzać. Generalnie bardzo polecam. Oryginalna tarcza, semi-slicki i bez pasów wysiadasz przez przednią szybę ;)
Audi S5
Klocki TOP! Co prawda dopiero 3k km zrobione, ale skutecznosc hamowania i odpornosc na wysokie temperetury jest pierwszorzedna! Polecam!!!
Fachowe doradztwo, szybko udzielane informacje, towar dobrze zap
Sklep jak najbardziej godny polecenia! Szybko fachowo i solidnie,dobry kontakt z klientem i miła współpraca.Produkty zamówione w sklepie są świetnej jakości a paczki docierają w nienagannym stanie.Z pewnościa i całą przyjemnością skorzystam jeszcze nie raz.
Duża skuteczność zestawu hamulcowego: tarcze black diamond grooved 6, klocki ebc yellow i płyn motul 5.1, fiat bravo II 1.4 t-jet 120 km.