Wymienny Rotor Girodisc
Głównym celem systemu Girodisc jest zmniejszenie masy nieresorowanej i wirującej. Drugim celem jest zwiększenie wydajności wentylacji i chłodzenia tarczy hamulcowej przy zachowaniu jej pierwotnych wymiarów. Osiąga się to za pomocą dwuczęściowej konstrukcji tarczy. Środkowa część tarczy w kształcie tzw. Dzwon wykonany jest z aluminium zgodnego ze specyfikacją lotniczą 6061-T6. Tarcza jest wykonana z żeliwa, zgodnie z tą samą specyfikacją i materiałem, co profesjonalne organizacje wyścigowe. Kanały w rotorach tarcz są wykonane w kształcie łuku aby zwiększyć przepływ powietrza i co za tym idzie chłodzenie tarczy. Wirnik i dzwon posiadają system mocowania pływającego, za pomocą sworzni ze stali stopowej o wysokiej wytrzymałości, wyprodukowane przez Girodisc zgodnie z własnymi specyfikacjami, sworznie są pokryte kadmem aby zapewnić długotrwałą odporność na korozję. Sworznie te przejmują obciążenie podczas hamowania, utrzymując osiowy i promieniowy luz między dzwonem a tarczą. Aby wyeliminować hałas zimnych tarcz, kołki są zamontowane z przeciwhałasowymi zaciskami sprężynowymi po stronie wirnika, które pozwalają tarczy zwiększyć wymiar wraz z rozszerzalnością cieplną, i eliminują hałas który często występuje w tarczach pływających. System ten również umożliwia samoczynne centrowanie rotoru.
Instrukcja montażu tarcz Girodisc |