TARCZE DBA 4000 T3
Seria 4000 to najwyższa półka jednoczęściowych tarcz sportowych, pod względem jakości i parametrów znacznie przewyższa produkty seryjne a także performance. Polecane do sportu, samochodów sportowych, ciężkich limuzyn i SUV w których oczekujemy znacznego zwiększania wydajności hamulców i eliminacji problemu deformacji tarcz, podczas pracy w skrajnie wysokich temperaturach; intensywnych hamowań na autostradzie, krętej drodze i torze wyścigowym.
Nacięcia wykonane na modelu T3 eliminują zjawisko fadingu: usuwając poduszkę gazów pomiędzy elementami trącymi i oczyszczają powierzchnię klocków z zużytego materiału ciernego klocka utrzymując stały współczynnik tarcia i co za tym idzie wysokie parametry w wysokiej temperaturze.
Podczas produkcji serii 4000 i 5000 tarcz Dba wykorzystano proces termiczny „Thermo Stability Profiling” który zmniejsza naprężania termiczne mikrostruktury tarczy podwyższając tym samym odporność tarczy na działanie wysokiej temperatury. Dzięki użyciu najwyższej jakości stopu i obróbki termicznej tarcze wykazują znacznie mniejsze zużycie a także przystosowane są do użytkowania z klockami wyczynowymi: metalicznymi i spiekanymi, a także klockami performance.
Znaczna większość pozycji wentylowanych tarcz Dba wyposażona została w unikalny system „Kangaroo Paw” w którym zastąpiono tradycyjne żebrowania systemem pilarów wewnątrz tarczy zwiększając przepływ powietrza i obniżając temperaturę hamulców co skutkuje jeszcze większa odpornością na przegrzanie w ekstremalnych warunkach.
Seria tarcz 4000 została wyposażona w Thermo – Graphic; kolorowe paski termiczne za pomocą których możemy odczytać temperaturę w jakiej pracują tarcze.
Cechy:
- - zaprojektowane do pracy w ekstremalnych warunkach
- - najwyższa półka tarcz jednoczęściowych
- - wysoka odporność na wysokie temperatury i deformację
- - wysoka skuteczność hamowania
- - odporność na fading
- - mniejsze zużycie tarcz
- - wydajny system chłodzenia traczy Kangaroo Paw
TYP SAMOCHODU |
miejskie |
kompaktowe |
klasa średnia |
suv i truck |
sportowe |
terenowe |
sportowe |
|
TYP TRASY | miasto | miasto, poza miastem | miasto, poza miastem | poza miastem, autostrady |
poza miastem, autostrady |
off road | tor | |
SPOKOJNY | - | - | ||||||
NORMALNY | - | |||||||
DYNAMICZNY | ||||||||
AGRESYWNY |
Produkt przeznaczony do:
- Tarcze przód ABARTH 124 Spider 1.4 Turbo (170 km) 2016-2019
- Tarcze przód FIAT 124 Spider 1.4 Turbo (140 km) 2016-2019
- Tarcze przód MAZDA MX5 (Mk4) ND 2015- 2.0 (160 km) 2015-
- Tarcze przód MAZDA MX5 (Mk4) ND 2015- 2.0 (181 km) 2018-
- Tarcze przód MAZDA MX5 RF Targa (ND) 2017- 2.0 (160 km) 2017-
- Tarcze przód MAZDA MX5 RF Targa (ND) 2017- 2.0 (181 km) 2018-
Produkt przeznaczony do:
- Tarcze przód ABARTH 124 Spider 1.4 Turbo (170 km) 2016-2019
- Tarcze przód FIAT 124 Spider 1.4 Turbo (140 km) 2016-2019
- Tarcze przód MAZDA MX5 (Mk4) ND 2015- 2.0 (160 km) 2015-
- Tarcze przód MAZDA MX5 (Mk4) ND 2015- 2.0 (181 km) 2018-
- Tarcze przód MAZDA MX5 RF Targa (ND) 2017- 2.0 (160 km) 2017-
- Tarcze przód MAZDA MX5 RF Targa (ND) 2017- 2.0 (181 km) 2018-
SKODA Superb 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG
Kupiłem tarcze hamulcowe DBA 4000 T3 na przód oraz klocki hamulcowe DBA (jakość premium). Praktycznie od początku wykazywały niepokojące objawy (drganie kierownicy i pedalu hamulca, dudnienie) , co miało negatywny wpływ na efektywność hamowania Zdecydowałem się więc na zgłoszenie reklamacji.
Proces reklamacyjny z firmą DBA okazał się totalną porażką. Przed reklamacją dokonałem pomiarów w ASO które wykazały dość znaczne odchylenia od norm jak na nowe tarcze (poniosłem koszt pomiarów). Następnie samo wypełnienie formularza reklamacyjnego to poand 1h wypełniania (producent wymaga nawet numer rejestracyjny pojazdu i wiele wiele innych technicznych parametrów o których nawet nie mam pojęcia, wzsystko po angielsku). Po wypełnieniu brak odzewu przez 2 tygodnie. Za pomocą sklepu topbrakes udało sie uzyskać kontakt. Najpierw zażądano ode mnie dodatkowych zdjęć tarcz hamulcowych zdjętych z pojazdu, gdyz same pomiary i dane z formularza nie wsytarczyly DBA do decyzji odnośnie reklamacji. Prawdopoodbnie myśleli że mnie zniechęcą. Jednak pojechałem do ASO i poniosłem koszt zdjęcia i założenia tarcz abym mógł zrobić zdjęcia. I co wtedy? Firma uznała, że pomiary mieszczą się w normie i nie uwzględniła reklamacji (czyli to co mogła stwierdzić nawet bez zdjęć).
Podsumowując, tarcze hamulcowe firmy DBA były rozczarowującym zakupem. Jakość produktu pozostawia wiele do życzenia, a obsługa klienta podczas reklamacji była absolutnie nie do przyjęcia. Jeśli planujesz zakup tarcz hamulcowych, polecam rozważenie innych opcji na rynku, aby uniknąć podobnych trudności, z jakimi spotkałem się w procesie reklamacyjnym z firmą DBA. Nie kupię więcej żadnych produktów tej firmy!
S3 8v
Kilka hamowań z 250+ do 150 i niżej …
Dramat , głośne, nie skuteczne w dodatku się spaliły po kilku tys km. Lipa
Samochód osobowy Audi A6 3,0 TDi
Po 1500 km jest wszystko zgodnie z oczekiwaniem. Polecam.
Infiniti FX37
Jestem mega zadowolony z tych tarcz, jeżdżę trzeci rok i jest bajka. OEMy zmieniałem co najmniej raz w roku, tutaj z klockami Hawk Performance HPS 5.0, zarówno klocki jak i tarcza mają jeszcze 50% żywotności :) Więc bajka! Polecam
Infiniti m35hybrid 2012
Skuteczność hamowania Oki hamulce się przegrzaly i tarcze maja bicie po kilku ostrych hamowaniach. Zjadają klocki masakrycznie nawet nie na 10tys starczy przy normalnej jeździe. Po roku wyglądają gorzej niż jakas lipa Ate zardzewialy a nie przystojny kiedy za dwie tarcze daje się ponad 1400zl. Dodam że hamulce po pełnej regeneracji oraz wymianie płynu
honda accord VII 2,4
Wszystko odbyło się szybko i sprawnie, bardzo dobry kontakt, doradztwo, oczywiście polecam. Tarcze super wyglądają i jest znaczna różnica między om-oskimi oczywiście na plus.