TARCZE DBA 4000 T3
Seria 4000 to najwyższa półka jednoczęściowych tarcz sportowych, pod względem jakości i parametrów znacznie przewyższa produkty seryjne a także performance. Polecane do sportu, samochodów sportowych, ciężkich limuzyn i SUV w których oczekujemy znacznego zwiększania wydajności hamulców i eliminacji problemu deformacji tarcz, podczas pracy w skrajnie wysokich temperaturach; intensywnych hamowań na autostradzie, krętej drodze i torze wyścigowym.
Nacięcia wykonane na modelu T3 eliminują zjawisko fadingu: usuwając poduszkę gazów pomiędzy elementami trącymi i oczyszczają powierzchnię klocków z zużytego materiału ciernego klocka utrzymując stały współczynnik tarcia i co za tym idzie wysokie parametry w wysokiej temperaturze.
Podczas produkcji serii 4000 i 5000 tarcz Dba wykorzystano proces termiczny „Thermo Stability Profiling” który zmniejsza naprężania termiczne mikrostruktury tarczy podwyższając tym samym odporność tarczy na działanie wysokiej temperatury. Dzięki użyciu najwyższej jakości stopu i obróbki termicznej tarcze wykazują znacznie mniejsze zużycie a także przystosowane są do użytkowania z klockami wyczynowymi: metalicznymi i spiekanymi, a także klockami performance.
Znaczna większość pozycji wentylowanych tarcz Dba wyposażona została w unikalny system „Kangaroo Paw” w którym zastąpiono tradycyjne żebrowania systemem pilarów wewnątrz tarczy zwiększając przepływ powietrza i obniżając temperaturę hamulców co skutkuje jeszcze większa odpornością na przegrzanie w ekstremalnych warunkach.
Seria tarcz 4000 została wyposażona w Thermo – Graphic; kolorowe paski termiczne za pomocą których możemy odczytać temperaturę w jakiej pracują tarcze.
Cechy:
- - zaprojektowane do pracy w ekstremalnych warunkach
- - najwyższa półka tarcz jednoczęściowych
- - wysoka odporność na wysokie temperatury i deformację
- - wysoka skuteczność hamowania
- - odporność na fading
- - mniejsze zużycie tarcz
- - wydajny system chłodzenia traczy Kangaroo Paw
TYP SAMOCHODU |
miejskie |
kompaktowe |
klasa średnia |
suv i truck |
sportowe |
terenowe |
sportowe |
|
TYP TRASY | miasto | miasto, poza miastem | miasto, poza miastem | poza miastem, autostrady |
poza miastem, autostrady |
off road | tor | |
SPOKOJNY | - | - | ||||||
NORMALNY | - | |||||||
DYNAMICZNY | ||||||||
AGRESYWNY |
Brak dostępnych danych dla produktu.
Brak dostępnych danych dla produktu.
SKODA Superb 2.0 TSI 4x4 Sportline DSG
Kupiłem tarcze hamulcowe DBA 4000 T3 na przód oraz klocki hamulcowe DBA (jakość premium). Praktycznie od początku wykazywały niepokojące objawy (drganie kierownicy i pedalu hamulca, dudnienie) , co miało negatywny wpływ na efektywność hamowania Zdecydowałem się więc na zgłoszenie reklamacji.
Proces reklamacyjny z firmą DBA okazał się totalną porażką. Przed reklamacją dokonałem pomiarów w ASO które wykazały dość znaczne odchylenia od norm jak na nowe tarcze (poniosłem koszt pomiarów). Następnie samo wypełnienie formularza reklamacyjnego to poand 1h wypełniania (producent wymaga nawet numer rejestracyjny pojazdu i wiele wiele innych technicznych parametrów o których nawet nie mam pojęcia, wzsystko po angielsku). Po wypełnieniu brak odzewu przez 2 tygodnie. Za pomocą sklepu topbrakes udało sie uzyskać kontakt. Najpierw zażądano ode mnie dodatkowych zdjęć tarcz hamulcowych zdjętych z pojazdu, gdyz same pomiary i dane z formularza nie wsytarczyly DBA do decyzji odnośnie reklamacji. Prawdopoodbnie myśleli że mnie zniechęcą. Jednak pojechałem do ASO i poniosłem koszt zdjęcia i założenia tarcz abym mógł zrobić zdjęcia. I co wtedy? Firma uznała, że pomiary mieszczą się w normie i nie uwzględniła reklamacji (czyli to co mogła stwierdzić nawet bez zdjęć).
Podsumowując, tarcze hamulcowe firmy DBA były rozczarowującym zakupem. Jakość produktu pozostawia wiele do życzenia, a obsługa klienta podczas reklamacji była absolutnie nie do przyjęcia. Jeśli planujesz zakup tarcz hamulcowych, polecam rozważenie innych opcji na rynku, aby uniknąć podobnych trudności, z jakimi spotkałem się w procesie reklamacyjnym z firmą DBA. Nie kupię więcej żadnych produktów tej firmy!
S3 8v
Kilka hamowań z 250+ do 150 i niżej …
Dramat , głośne, nie skuteczne w dodatku się spaliły po kilku tys km. Lipa
Samochód osobowy Audi A6 3,0 TDi
Po 1500 km jest wszystko zgodnie z oczekiwaniem. Polecam.
Infiniti FX37
Jestem mega zadowolony z tych tarcz, jeżdżę trzeci rok i jest bajka. OEMy zmieniałem co najmniej raz w roku, tutaj z klockami Hawk Performance HPS 5.0, zarówno klocki jak i tarcza mają jeszcze 50% żywotności :) Więc bajka! Polecam
Infiniti m35hybrid 2012
Skuteczność hamowania Oki hamulce się przegrzaly i tarcze maja bicie po kilku ostrych hamowaniach. Zjadają klocki masakrycznie nawet nie na 10tys starczy przy normalnej jeździe. Po roku wyglądają gorzej niż jakas lipa Ate zardzewialy a nie przystojny kiedy za dwie tarcze daje się ponad 1400zl. Dodam że hamulce po pełnej regeneracji oraz wymianie płynu
honda accord VII 2,4
Wszystko odbyło się szybko i sprawnie, bardzo dobry kontakt, doradztwo, oczywiście polecam. Tarcze super wyglądają i jest znaczna różnica między om-oskimi oczywiście na plus.