DBA 5000 T3 to sportowe dwu częściowe tarcze hamulcowe. Połączenie rotoru tarczy z elementem mocującym (dzwonem) wykonanym z stopu aluminium pozwala na likwidację naprężeń powstających podczas rozgrzewania tarczy hamulcowej której skutkiem jest deformacja tarcz. Wyeliminowanie tego zjawiska w połączeniu z wysoka jakością stopu poddanego obróbce cieplnej pozwoliło na wykorzystanie tarcz w najbardziej ekstremalnych warunkach zarówno w ruchu ulicznym i w sporcie motorowym. Kolejną zaletą dwu częściowych tarcz jest mniejsza masa tarczy która jest wirującą i nieamortyzowaną częścią zawieszenia; co przekłada się na lepsze przyśpieszenie i prowadzenie samochodu w zakrętach.
Nacięcia wykonane na modelu T3 eliminują zjawisko fadingu: usuwając poduszkę gazów pomiędzy elementami trącymi i oczyszczają powierzchnię klocków z zużytego materiału ciernego klocka utrzymując stały współczynnik tarcia i co za tym idzie wysokie parametry w wysokiej temperaturze.


Podczas produkcji serii 4000 i 5000 tarcz Dba wykorzystano proces termiczny „Thermo Stability Profiling” który zmniejsza naprężania termiczne mikrostruktury tarczy podwyższając tym samym odporność tarczy na działanie wysokiej temperatury. Dzięki użyciu najwyższej jakości stopu i obróbki termicznej tarcze wykazują znacznie mniejsze zużycie a także przystosowane są do użytkowania z klockami wyczynowymi: metalicznymi i spiekanymi, a także klockami performance.

Znaczna większość pozycji wentylowanych tarcz Dba wyposażona została w unikalny system „Kangaroo Paw” w którym zastąpiono tradycyjne żebrowania systemem pilarów wewnątrz tarczy zwiększając przepływ powietrza i obniżając temperaturę hamulców co skutkuje jeszcze większa odpornością na przegrzanie w ekstremalnych warunkach.

Seria tarcz 4000 została wyposażona w Thermo – Graphic; kolorowe paski termiczne za pomocą których możemy odczytać temperaturę w jakiej pracują tarcze.
Cechy:
| TYP SAMOCHODU |
miejskie |
kompaktowe |
klasa średnia |
suv i truck |
sportowe |
terenowe |
sportowe |
|
| TYP TRASY | miasto | miasto, poza miastem | miasto, poza miastem | poza miastem, autostrady |
poza miastem, autostrady |
off road | tor | |
| SPOKOJNY | - | - | ||||||
| NORMALNY | - | |||||||
| DYNAMICZNY | ||||||||
| AGRESYWNY |
Polacam z ręką na sercu. Tarcze wytrzymały 30+kkm (oryginalne Brembo 30). Nigdy nie zabrakło mi siły hamowania, gdzie dla porównania powerstopy wywaliłem po 6kkm, bo brakowało podczas hamowania.