DBA 5000 XS to sportowe dwu częściowe tarcze hamulcowe. Połączenie rotoru tarczy z elementem mocującym (dzwonem) wykonanym z stopu aluminium pozwala na likwidację naprężeń powstających podczas rozgrzewania tarczy hamulcowej której skutkiem jest deformacja tarcz. Wyeliminowanie tego zjawiska w połączeniu z wysoka jakością stopu poddanego obróbce cieplnej pozwoliło na wykorzystanie tarcz w najbardziej ekstremalnych warunkach zarówno w ruchu ulicznym i w sporcie motorowym. Kolejną zaletą dwu częściowych tarcz jest mniejsza masa tarczy która jest wirującą i nieamortyzowaną częścią zawieszenia; co przekłada się na lepsze przyśpieszenie i prowadzenie samochodu w zakrętach.
Model XS wyposażono w nacięcia i nawiercenia które dodatkowo zwiększają wydajności skuteczność hamulców zarówno podczas spokojnej jazdy jak i w sporcie. Nawiercenia poprowadzone na wylot usuwają poduszkę powietrzną powstała pomiędzy klockiem a tarczą zapewniając wysoki współczynnik tarcia. Nacięcia również pozwalają na utrzymanie powierzchni klocków w czystości usuwając przegrzany materiał cierny klocków co pozwala utrzymać wysoką wydajność hamulców i zapobiega przegrzaniu.


Podczas produkcji serii 4000 i 5000 tarcz Dba wykorzystano proces termiczny „Thermo Stability Profiling” który zmniejsza naprężania termiczne mikrostruktury tarczy podwyższając tym samym odporność tarczy na działanie wysokiej temperatury. Dzięki użyciu najwyższej jakości stopu i obróbki termicznej tarcze wykazują znacznie mniejsze zużycie a także przystosowane są do użytkowania z klockami wyczynowymi: metalicznymi i spiekanymi, a także klockami performance.

Znaczna większość pozycji wentylowanych tarcz Dba wyposażona została w unikalny system „Kangaroo Paw” w którym zastąpiono tradycyjne żebrowania systemem pilarów wewnątrz tarczy zwiększając przepływ powietrza i obniżając temperaturę hamulców co skutkuje jeszcze większa odpornością na przegrzanie w ekstremalnych warunkach.

Seria tarcz 4000 została wyposażona w Thermo – Graphic; kolorowe paski termiczne za pomocą których możemy odczytać temperaturę w jakiej pracują tarcze.
Cechy:
| TYP SAMOCHODU |
miejskie |
kompaktowe |
klasa średnia |
suv i truck |
sportowe |
terenowe |
sportowe |
|
| TYP TRASY | miasto | miasto, poza miastem | miasto, poza miastem | poza miastem, autostrady |
poza miastem, autostrady |
off road | tor | |
| SPOKOJNY | - | - | ||||||
| NORMALNY | - | |||||||
| DYNAMICZNY | ||||||||
| AGRESYWNY |